Voorlaatste etappe - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Voorlaatste etappe - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Voorlaatste etappe

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

20 Juni 2024 | Spanje, Cuenca

Donderdag 20 juni 2024

Uit Huete vertrokken rond half 11 in de regen. Weliswaar weinig maar toch. We fietsten een beetje Z-O en rechts van ons was het droog en een beetje bewolkt met blauwe lucht en links van ons, naar het Noorden donkere luchten. De hele dag bleef het zo maar wij fietsten vooral met droog weer gelukkig.

Weer een prachtig landschap wel op en af en vandaag één klim die meetelt volgens Garmin. Nou dat was er een van 3 km en 200 meter omhoog. Prima te doen enkele stukjes 10% en de rest 7 en 8%. Rond half drie kwamen we in Chillarón de Cuenca, waar we het menu nuttigden. Nog een klein stukje daarna en we kwamen aan in Cuenca. Met Google maps op zoek naar het appartement. Een hele tour met al die steile straatjes die soms eindigen met een trap. Niet zo handig voor een fiets met bepakking. Maar we hebben het gevonden. Nu nog de sleutel. Appen leverde niets op, uiteindelijk hadden we een goed telefoonnummer, en bleek dat we naar een kantoor moesten. 500 meter van het appartement. Eddy daar heen lopen met zijn paspoort. Dat paspoort moest in een machine, een soort pinautomaat, daarna moest hij zelf op de foto en toen rolden er sleutels in een bakje. Tja het was even een gedoe maar we hebben een bed. In Cuenca even wat gedronken, nu met pringles en Snickers op bed voetballen kijken. Morgen naar Uña naar de auto.

• 21 Juni 2024 - 08:03

Dirk :

Succes met de laatste etappe!

• 21 Juni 2024 - 09:30

Giep & Mech:

Hahah heerlijk om elke keer te lezen hoe jullie een appartement moeten zien binnen te komen. Deze was wel heel bijzonder [e-1f602] Cuenca ziet er mooi uit!

• 21 Juni 2024 - 12:32

Siska:

Ja jullie zijn experts geworden in het binnen komen van je onderkomen. En heb je je fiets bij de kroeg opgehangen Henk?

Alle gekheid op een stokje. Nog veel plezier met de laatste etappes en een veilige terugreis.

Verslag uit: Spanje, Cuenca

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023