Piepende rem - Reisverslag uit Cazorla, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Piepende rem - Reisverslag uit Cazorla, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Piepende rem

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

29 Mei 2024 | Spanje, Cazorla

29 mei 2024

Vanochtend op de fiets naar Motoworld. We waren er natuurlijk al om half 10, winkel dicht dan eerst maar naar de Mercado, appeltje, sinaasappeltje, broodje beetje jam, een paar koeken. Om 10 uur terug en werden de remmen van Eddy’s fiets even wat wijder gezet en een beetje rommelen aan de remschijf. Het piepen is iets minder geworden. Maar een nieuwe remschijf is wel een keer nodig, is toch wat krom. Terug op camping Cortijo genieten van een beetje rust. Eddy zoekt de dopjes van zijn stoel, weggezakt in het gras. Tot half één, toen belde Esma van de ANWB. Nog geen diagnose gedaan, ziekte en heel druk. Er wordt een andere garage gezocht, krijg ik bericht van. Mijn verzoek om de leenauto langer te houden, maximaal tot 25 juni is gehonoreerd middels ook een bevestiging in het dossier. Nog wel steeds inleveren in Madrid, nou dan fietsen we toch naar Keulen of Groningen vanaf Madrid met het fietsenrek tussen ons in? Maar dat regel ik later wel met de anwb. Het is een geweldige club die ons al vaak en nu weer uit de brand helpt zodat ons fietsreisje wel door kan gaan. Om twee uur fietsen naar een restaurant, immers lunchtijd, allebei een heerlijk salade Cesar, een colaatje en een grote fles water. Postres een Celesta. Terug op de camping, ik had grotendeels gewandeld, had ik even zininin, schaduw zoeken en niets doen. In Italië heet dat Dolce far Niente. De kapper werd hem niet, een potje haarschuim doet wonderen. Vanavond een broodje met ajo y finas hierbas. En een tomatensoepje. Al een beetje inpakken, morgen vroeg weg, wordt heel warm 36 graden. We hebben besloten naar Cordoba en dan Sevilla te gaan. Daarna zien we verder, waarschijnlijk dan Madrid.


  • 29 Mei 2024 - 23:30

    Dirk :

    Wat een geweldige onderneming van jullie 2. Stay cool!


  • 30 Mei 2024 - 08:16

    Siska:

    Hahaha je houdt de humor er wel in Henk of is het sarcasme? Heerlijk avontuur. Leuk dat je ons op de hoogte houd hoe het met alles gaat. Top die ANWB.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cazorla

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 6518

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: