Parabel van de gekookte kikker - Reisverslag uit Mancha Real, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Parabel van de gekookte kikker - Reisverslag uit Mancha Real, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Parabel van de gekookte kikker

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

30 Mei 2024 | Spanje, Mancha Real

Do 30 mei 2024

06:15 reveille. Inpakken ontbijtje: koffie, een Madeleine, broodje met jam en een yoghurtje.

07:15 vertrek naar het hotel in Mancha Real. Vandaag de parabel van de gekookte kikker fysiek gevoeld. Vertrokken met een heerlijk temperatuurtje van 21 graden. Rond half 12 zag ik 41 graden staan op mijn Garmin. Toch voelt het niet zo heet en kun je lekker blijven trappen. In het dorp Jimena kreeg ik een colaatje aangereikt en in Mancha Real aangekomen zat Eddy te wachten tegen een muurtje met een lege accu. Het hotel was gelukkig dichtbij. We konden inchecken en de tassen met de ascensor naar boven, de fietsen met de trap een verdieping omhoog. Douchen en een bar zoeken voor de lunch. In de bar was het lekker koel, maar weer buiten denk je dit is niet te harden zo warm en toch fietsen we in die hitte. We vielen allebei in slaap op de kamer.

Straks even een paar boodschappen doen voor morgen, er is hier geen desayuno, dan naar Jaén, 20 km verderop. Veel fietswinkels zijn daar om weer te proberen Eddy zijn fiets piepvrij te krijgen.


  • 30 Mei 2024 - 18:39

    Terry :

    Oei, dat klinkt niet lekker Henk, fietsen met 41 oC! Drink je wel genoeg!!! Wij fietsen alleen 10 minuten naar het strand van Vagueira bij Aveiro, da's voor ons genoeg!


  • 30 Mei 2024 - 18:46

    Paul Steenhoff:

    Piepvrij is verzuipen in de WD40!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mancha Real

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 6518

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: