45 graden - Reisverslag uit Luque, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu 45 graden - Reisverslag uit Luque, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

45 graden

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

01 Juni 2024 | Spanje, Luque

31 mei 2024

Wat weer een dag, we zitten nu op een stationnetje, niet meer in gebruik als station, in de schaduw onder een propeller met een biertje.In Jaén kreeg Eddy een nieuwe remschijf gemonteerd, wij even ontbijten in die tijd en na een uurtje konden we weer verder. Zijn fiets heeft nuEddy’s motto overgenomen, blijf in beweging dan piept en kraakt het niet. Over de Via Verde, we zijn nu in Luque, een heerlijk hostal met airco, heerlijk land om te zijn en de route fantastisch. Wel warm, 45 graden, blijf eten en drinken, stop in de schaduw. Dan kan het allemaal.

Morgen nog ongeveer 80 km naar Cordoba. We fietsen alleen maar langs olijfbomen plantages. Enorm veel, wat niet goed gaat is dat alle Lagunes die op mijn Open Fiets Map kaartje op de Garmin blauw kleuren en dus gevuld moeten zijn met water nu helemaal droog staan. Schrikbarend is dat. Niemand kan ontkennen dat de mensheid het anders moet gaan doen.

Om 20 uur kunnen we even wat eten, comer, morgenochtend vanaf 06 uur is hier al ontbijt, Desayuno, dan hup naar Cordoba. Daar moet ik even een laadsnoertje scoren voor mijn Garmin horloge. Thuis vergeten. Even naar Decathlon ofzo.


  • 31 Mei 2024 - 22:03

    Gerard:

    Wow dat is erg heet. Rustig aan maar en veel (water) drinken.


  • 31 Mei 2024 - 22:03

    Terry:

    Hoi Henk en Eddy, wat een dappere fietsers zijn jullie en inderdaad wat erg dat de lagunes droog staan. Het iwas hier in Portugal vandaag 32 oC, maar 45 oC om te fietsen is wel erg warm!!


  • 31 Mei 2024 - 22:46

    Eddy:

    Dat is niet normaal 45 graden. Pas maar op veel water drinken, en mooi dat Eddy zijn fiets weer goed is. Op naar Cordoba


  • 31 Mei 2024 - 23:04

    Dirk-Jan:

    Cordoba - een stad om echt even te blijven hangen en goed rond te kijken. en salmorejo eten (koude soep, iets anders dan gazpacho), zeker met dit warme weer!


  • 01 Juni 2024 - 12:23

    Siska:

    Jeetje is het wel te doen in die hitte fietsen? Toppers zijn jullie. Fijn dat Eddy en zijn fiets niet meer kraken en piepen.


  • 01 Juni 2024 - 12:38

    Nico:

    Dat is wel erg heet. Doe voorzichtig en veel drinken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Luque

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 6518

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: