Versailles van Madrid - Reisverslag uit Aranjuez, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Versailles van Madrid - Reisverslag uit Aranjuez, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Versailles van Madrid

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

14 Juni 2024 | Spanje, Aranjuez

Vrijdag 14 juni 2024

We zijn in Aranjuez. 67 km en 354 hoogte meters. Een hele toer was het om Toledo uit te komen. Veel trapjes, waar we dachten langs te moeten of bezig met de straat zodat we er niet langs kunnen. En onmiddellijk heel veel klimmen en steil. De 1e km had ik al 75 hoogtemeters en dat is veel.Ook aan het eind Aranjuez in te komen was een probleem. De route ging langs een weg die een brug bevatte die opnieuw werd geasfalteerd. We konden er onmogelijk langs. Het was wel aangegeven maar een beetje eigenwijs fietste ik door. Terug maar. En waar dan langs? Google Maps en mijn Garmin gaven wel mogelijkheden maar beide via de autovia del sur, de E5/A4 tussen Córdoba en Madrid een racebaan. Gelukkig wel een brede vluchtstrook. Helemaal Aranjuez voorbij fietsen twee keer rechts en weer terug de stad in. We kwamen langs onze beoogde camping. Er even overheen gefietst, plekken zat en naar de receptie om in te schrijven. Helaas het hele weekend alles vol, ook de huisjes, heel Madrid komt hier naar toe voor het weekend. We hadden ook al booking.com geraadpleegd, daar was ook niks beschikbaar. De receptioniste van de camping wilde wel even voor ons bellen. Twee hostels ook vol, het vierde hotel had plek. Op een heerlijk kamer in hotel Mercedes maken we plannen voor de volgende dagen. We hebben alvast een treinticket gekocht voor Madrid. Aranjuez is een hele mooie stad, het zomerpaleis van de koning staat hier, heel ruim opgezette parken met bomen en schaduw. Erg mooi ook. Niet voor niets het Versailles van Madrid genoemd.


  • 14 Juni 2024 - 19:59

    Eddy:

    Het lijkt wel de zuidelijke ringweg in Groningen alles afgesloten. Mooie natuur en foto's.

    Morgen veel plezier in Madrid. En je moet tegen Eddy zeggen dat er geen benzine in zijn fiets gaat. (Grapje hoor)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Aranjuez

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 6488

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: