De trotse stad Toledo - Reisverslag uit Toledo, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu De trotse stad Toledo - Reisverslag uit Toledo, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

De trotse stad Toledo

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

13 Juni 2024 | Spanje, Toledo

Donderdag 13 juni 2024

Toledo, hoofdstad van Castilla-la Mancha en ooit de trotse hoofdstad van Spanje. We vertrokken vanochtend om 8 uur. Eerst langs een vreselijk pad met los grint en stenen. Veel weer op en af, ook een tiental kilometers langs een irrigatie kanaal over gravel. Wel lekker vlak maar een beetje saai en warm. Het was 35 graden. Na een stuwmeer kwamen er meer bomen maar ook meer klimmen. De weg was erg slecht tot een fabriek voor biomassa, daarna werd het asfalt mooi glad. Vanaf Polán vooral naar beneden om het prachtige Toledo zo in te duiken. Over de oude brug over de rio Tajo, de Taag, daarna loodrecht omhoog op zoek naar ons appartement, weer in het centrum met cijfercodes [e-1f633]. Eerst stonden we voor nr 5 in de verkeerde straat. De avond doorgebracht met een wandeling door de oude stad en in het park met een mooi terras voor enkele 0.0 biertjes. Veel historie ook hier te zien, prachtig mooi deze stad, in een koeler seizoen is het vast heel leuk om terug te komen en veel paleizen, kerken, museate bezoeken, nu is het daarvoor veel te warm.


  • 13 Juni 2024 - 23:20

    Eddy:

    Weer een leuk verslag Henk. Bij jou is het extreem warm, maar hier is het koud en nat. Ben je de foto's vergeten?


  • 14 Juni 2024 - 08:04

    Henk Lammerts:

    Eddy, de foto’s lukken even niet om te uploaden


  • 14 Juni 2024 - 13:21

    Rosa:

    Hopelijk wel een appartementje met airco als het zo warm is....


  • 14 Juni 2024 - 14:54

    Henk Lammerts:

    Ja airco is er gelukkig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Toledo

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 6488

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: