Langs de Taag - Reisverslag uit Cazalegas, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Langs de Taag - Reisverslag uit Cazalegas, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Langs de Taag

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

12 Juni 2024 | Spanje, Cazalegas

12 juni 2024

Een heerlijk ontbijt stond klaar vanochtend en om acht vertrokken we richting Talavera de la Reina. Een mooie grotere stad. Het eindpunt van vandaag is Cazalegas, waar een camping aan een meer ligt. Toch weer 700 hm en 90 km. Alleen maar op en af. Wel hele goede wegen, op een gegeven moment wilden we meer richting de Taag over een parallel weg rijden maar dat bleek een grint pad dat absoluut niet lekker fietste, bovendien kwamen ons steeds vrachtwagens tegemoet die hier stenen kwamen halen. Talavera is ook een mooie stad, we zijn op richtingsgevoel de stad uitgereden naar het nieuwe traject, Talavera-Toledo-Aranjuez-Cuenca. Onderweg bij de camping een rondje over de camping, leek ons niks, wel een goed menu del dia genuttigd. En een casa rural vastgelegd. We hoefden nog maar twee km, wel omhoog en met een volle maag is dat geen pretje. Host Maria gebeld, kwam gelukkig snel, douchen en allebei een uurtje siësta gedaan, d.w.z. geslapen. Nog wat boodschappen gedaan en morgen naar Toledo, de eerste hoofdstad van Spanje.[e-1f1ea][e-1f1f8]


  • 12 Juni 2024 - 21:19

    Terry Goud:

    Wat een mooie foto van die stuwdam! En nog steeds stralend weer, zo te zien!


  • 13 Juni 2024 - 10:01

    Dirk :

    Geweldig mannen, wat jullie beleven!


  • 13 Juni 2024 - 10:15

    Rosa:

    Ziet er goed uit, dat menu del dia :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cazalegas

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 5039

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: