Rond Guadalupe - Reisverslag uit Mohedas de la Jara, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Rond Guadalupe - Reisverslag uit Mohedas de la Jara, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Rond Guadalupe

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

11 Juni 2024 | Spanje, Mohedas de la Jara

Dinsdag 11 juni 2024

Prachtige dag ook het weer. Rond acht uur vertrokken uit dit hele mooie appartement na een heerlijk ontbijt met Nescafé, Eddy had heerlijk droog stokbrood met kaas en ham klaargezet.

De route bevat nogal wat klimmen, bijna 1300 hm vandaag, vooral de Puerto de San Vicente was de laatste 2 km 10 tot 12 %

Koffie gedronken In Guadalupe, alleen al voor deze naam moet je daar heen al vind ik Guadalajara nog mooier klinken. Prachtige stad ook Guadalupe, met een Klooster, onvoorstelbaar hoe ze dat daar hebben kunnen bouwen. Onderweg was er niets te vinden om te lunchen, maar gelukkig kunnen we eten in ons huidige pension. Tussen Alía en de Puerto de San Vicente een prachtige kolonie Buitros gezien. Gieren, ze hadden er zin in, op een gegeven moment waren er wel 100 die de grot hadden verlaten en heerlijk genoten van een vrije vlucht. Fijn dat ik dat gezien heb. Eenmaal de Puerto over waren we weer in Castilla la Mancha en laten we de Extremadura achter ons.


  • 11 Juni 2024 - 20:40

    Eddy:

    Leuk verslag Henk. en een mooie foto van dat kasteel op de berg. Hebben jullie deze ook bekeken?


  • 11 Juni 2024 - 20:43

    Henk Lammerts:

    Ja Eddy, we zijn binnen geweest


  • 11 Juni 2024 - 21:03

    Jolanda :

    Klinkt goed. Mooie foto's. Zie dat je weer een jas aan hebt? Is het niet meer zo warm daar?


  • 11 Juni 2024 - 21:10

    Guido & Mechteld :

    Mooi die gieren lijkt me [e-1f603]


  • 11 Juni 2024 - 21:36

    Henk Lammerts:

    Ja vanochtend even een jas aan, was naar 21 graden


  • 12 Juni 2024 - 15:23

    Siska:

    wat een mooie natuur (wonderen) prachtig Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mohedas de la Jara

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 5045

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: