Weer op pad - Reisverslag uit Estremera, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Weer op pad - Reisverslag uit Estremera, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Weer op pad

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

18 Juni 2024 | Spanje, Estremera

Dinsdag 18 juni 2024

Vandaag de route naar Cuenca ingezet. Eddy heeft dit stuk in drieën verdeeld, ook met het oog op plekken om te overnachten. Daardoor werd de afstand die we afleggen elke keer zo’n 60 km. We moeten ook twee keer naar bijna 1200 meter hoogte, we zijn nu op 600 meter, dat wordt dus klimmen. Vrijdag kunnen we dan het laatste stuk doen naar Uña, waar de auto staat. Tenminste daar gaan we vanuit dat hij daar nog staat. Een beetje saai stuk vandaag een paar keer dicht langs de Taag. Veel donkere wolken achter ons en hopelijk blijven die achter ons. Het waait hard op deze open vlakte. In dit hotel, een kamer voor slechts €53,97 incl. ontbijt is heerlijk tapbier 0.0. Op de tap zie je niet vaak 0.0

Natuurlijk, rond half drie weer een menu del dia, dat went snel als goede gewoonte, daarna siësta, ook een dingetje dat snel gewoon is en nu rond half zeven bier. Spaanse gewoonten zijn zo gek nog niet. Oh ja er is hier een parasol omgewaaid, door de harde wind. Tja noem het toch even. Morgen naar Huete.


  • 18 Juni 2024 - 20:12

    Eddy:

    Jammer dat het een saaie tocht was.Maar nu lekker genieten van het lekkere tapbiertje. Goed dat je het gemeld heb dat de parasol was omgewaaid.


  • 18 Juni 2024 - 21:53

    Rosa:

    Die Spaanse gewoontes maar mooi vasthouden als jullie weer terug zijn [e-1f1ea][e-1f1f8] [e-1f37b] [e-1f958]


  • 19 Juni 2024 - 08:42

    Guido & Mech:

    ‘‘s avonds wel een normaal biertje gedronken hoop ik?[e-1f609]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Estremera

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 5039

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: