Guernica - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Guernica - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Guernica

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

17 Juni 2024 | Spanje, Madrid

Maandag 17 juni 2024

Vandaag in de Kathedraal van Madrid geweest. Het geloof omarmt en een financiële bijdrage geleverd door een entree kaartje te kopen. Er was niet één God maar vele goden, door honderden mensen aanbeden o.a. door het kopen van hun kleding voor bedragen: €175 voor het nieuwste shirt. Wel heel speciaal natuurlijk om in het Bernabéu te zijn geweest. En natuurlijk de beste club ter wereld, Real Madrid.

Daarna een menu del día natuurlijk met een heerlijke postres. Terug met metrolijn 10 naar station Tribunal overstappen in lijn 1 naar Atocha. En wandelen naar het museum Reina Sofía. Prachtige collectie maar we gaan vooral voor Picasso, de Guernica hangt in dit museum, prachtig om in het echt te zien. Een heerlijk glas sangria en terug in de trein naar Aranjuez stopten we voor Getafe. De omroeper meldde een tragisch ongeluk. Mijn Spaanse buurman vertelde dat het veel voorkomt op dit traject. Vluchtelingen die werk zoeken en het niet meer zien zitten……..

Na een uur allemaal uit de trein, die zou niet verder gaan. Informatie bleef uit, veel mensen werden opgehaald door familie, er kwamen wel bussen, maar ook veel bleef onduidelijk. Er kwamen taxi’s natuurlijk en al snel kon ik er een bemachtigen. In het hotel nog even wat gegeten. Morgen op de fiets, richting Cuenca. Het einde van ons verblijf in Madrid, ook de problemen van onze wereld zijn hier dagelijks merkbaar.


  • 17 Juni 2024 - 22:14

    Terry Goud:

    Dag Henk en Eddy, wat leuk weer om jullie avonturen te lezen! Wat zit er in die lekkere cocktail met het parapluutje? Wel tragisch idd de "aanrijding " met de trein, komt hier jammer genoeg ook best vaak voor...


  • 17 Juni 2024 - 22:15

    Henk Lammerts:

    Sangria [e-1f600]


  • 18 Juni 2024 - 04:23

    Giep & Mech:

    De kathedraal van Madrid haha [e-1f602]… Wat kloten van de aanrijding..


  • 18 Juni 2024 - 11:46

    Jolanda :

    We zitten vlakbij in Valencia. Groetjes van ons![e-1f31e]


  • 18 Juni 2024 - 11:47

    Henk Lammerts:

    Hé wat leuk, met de camper?

    wij komen zaterdag langs Valencia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 6488

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: