Dag 9 - Reisverslag uit Morella, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Morella, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Dag 9

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

13 Mei 2023 | Spanje, Morella

Dag 9

Zaterdag 13 mei

01 uur vanochtend, ik moet even naar het toilet. Wat nu, de toilet deur gaat niet open. Eddy hoort mij rommelen. Ik naar beneden ander toilet gevonden gelukkig. Maar ja Eddy heeft zijn medicijnen in de badkamer liggen, o.a. zijn bloedverdunners. Dus de deur moet open. Eerst maar slapen. De volgende ochtend met wat fietsgereedschap in een gaatje pielen, helpt niet natuurlijk. Tot ik Eddy beneden met een Spanjaard hoor praten, de Spanjaard spreekt Spaans, Eddy luid Engels, gevolg de Spanjaard komt mee naar boven en constateert dat er een lange dunne schroevendraaier of iets dergelijks nodig is en verdwijnt vervolgens. Maar hij komt terug met een dun stevig draadje steekt het in het minuscule gaatje draait aan de deurknop en voila sesam opent zich. Dan het ontbijt, een mevrouw heeft broodjes gebracht en is weer weg. Er staat een koffie zet apparaat en met zijn 4-en, de Spanjaard zijn vrouw is ook gearriveerd, kijken we ernaar en drukken op wat knopjes. Niets gebeurt er. Maar ook de koffie is gelukt. Dan fietsen, we moeten over de puerto de Torremiro, 1295 hoog. Hele mooie berg voor mij en mijn Cervelo R5. Voor mij en mijn Cube travel sl en 25 kg bagage erg zwaar. Boven was het koud, 8 graden, been- en armstukken aan, geel regenjasje prima te doen. Morgen 1500hm, we gaan nog hoger, de Puerto de Cuarto Pelado, 1657 m, 600hm, het weer lijkt koud en nat te worden,overmorgen over 1800 meter, het hoogste punt van de route en afdalen naar Teruel.


  • 13 Mei 2023 - 19:39

    Terry:

    Hopelijk wordt het niet al te koud en nat, want dat lijkt me niet prettig op 1800 meter! Veel succes morgen, boys!


  • 13 Mei 2023 - 19:55

    Wilco:

    Respect voor alle hoogtemeters met alle kilogrammen extra


  • 13 Mei 2023 - 20:20

    Gerard:

    Onder de indruk van jullie prestaties! Veel plezier verder


  • 13 Mei 2023 - 22:27

    Siep Brink:

    Goed bezig heren. Ja, die bergen in Spanje zijn erg gemeen. Veel hoogtemeters dus.

    Maar een deel van jullie energie verlies je met allerlei randzaken, lees ik, zoals zoekgeraakte fietssleutel, vergeten tas, defect koffiezetapparaat, koelkast op slot en ga zo maar door.

    Wie weet wat jullie morgen weer te wachten staat. Heel veel succes verder.


  • 14 Mei 2023 - 21:18

    Siska Lammerts:

    Dat is afzien....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Morella

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 6513

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: