Maandag 15 mei - Reisverslag uit Fortanete, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Maandag 15 mei - Reisverslag uit Fortanete, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Maandag 15 mei

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

15 Mei 2023 | Spanje, Fortanete

Dag 11

Maandag 15 mei

Heerlijk, de Comida gisteravond. Vanochtend een heerlijk ontbijt. Wel altijd met veel vleeswaren en worst, maar gelukkig ook jam. Daar hou ik het bij. Om 9 uur vertrokken voor de 1e van 4 Puerto’s. Gelijk het dak van deze trip op 1700 meter, de Puerto de Villaroya de los Pinares. Boven 4 graden. Dat is koud! Naar beneden ook koud! Aangekomen in het dorpje Villaroya snel café con leche om warm te worden. De andere Puerto’s ook allemaal bedwongen als reizend wielrenner, Eddy noemt zichzelf reiziger, nou dat mag ook. Aangekomen in ons hostel Aragon, middenin het centrum van Teruel. We hebben de was gedaan, biertje gedronken, op advies van Dirk-Jan een Alhambra 1925 Verde. Idd heel erg lekker. Handschoenen gekocht en een extra trui, want het is KOUD in dit woeste gebied, heel mooi, bijna geen mensen maar woest onherbergzaam. Straks even dineren aan het mooie plein en morgen weer verder, richting Cuenca.


  • 15 Mei 2023 - 19:26

    John D:

    Kom je in die omgeving ook toeristen of nog meer fietsers tegen Henk? Enhe... Is het de hoogte of gewoon een koufront.


  • 15 Mei 2023 - 19:35

    Henk Lammerts:

    John, we komen bijna niemand tegen, wel motorrijders. Het is vast een koufront, 1700 meter is niet zo hoog immers. Het lijkt dat we achtervolgd worden door een kou- en regenfront


  • 15 Mei 2023 - 19:37

    Dirk-Jan :

    Prachtige route, leuk om iedere dag mee te lezen. Komen jullie ook langs/door Albarracín? Zeer de moeite waard.


  • 15 Mei 2023 - 20:21

    Rosa:

    Super leuk pap, mooi de hoogte in! Ben benieuwd naar de Spaanse trui die je gescoord hebt.[e-1f60a] groeten uit ‘t Aude Kolonyhuis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Fortanete

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 6513

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: