Dinsdag 16 mei - Reisverslag uit Frías de Albarracín, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Dinsdag 16 mei - Reisverslag uit Frías de Albarracín, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Dinsdag 16 mei

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

16 Mei 2023 | Spanje, Frías de Albarracín

Dag 12

Dinsdag 16 mei

Vandaag door de Siërra de Albarracín.

Prachtig woeste rotsformaties. Een beetje N-W gaat de route. Wind tegen en slechts 10 graden. We reden mensen voorbij, twee landgenoten natuurlijk, andere nationaliteiten doen niet zoiets als fietsen. Beide bijna 80 jaar op koga’s met bagage. Ze hadden hier ook wel eens sneeuw gehad in mei. We blijven klimmen, we zien ook veel steile wand klimmers hier oefenen. Alle dagen langs de route worden vergezeld door prachtige velden vol met klaprozen. Dat doet mij goed, dan denk ik vooral aan Hella. We dalen naar Albarracín en drinken koffie en eten een enorme Bocadillo con queso y jamon. Verderop fietsen we door een mooie kloof langs el rio de la Fuenteel Berro. Voorbij Calomardebreekt de zon door, trui gaat uit en been- en armstukken gaan ook af. Wel nog een laatste Puerto voor we begroet worden in het hotel in Frías de Albarracín door een hele dikke herbergier die een film kijkt met ongelooflijk hard geluid. De Mujer, ook een schoonheid komt even later met de sleutel van onze kamer. Erg schoon is het, nog nat zelfs en het ruikt ook heeeel schoon.

• 16 Mei 2023 - 17:07

Robert En Jolanda:

Wat een tocht en wat een mooie ervaring.....

• 16 Mei 2023 - 17:17

Siska Lammerts:

Prachtig die klaprozen[e-1f618]

• 16 Mei 2023 - 17:39

John D:

Fantastisch Henk. Ik zie alles zo voor me... En wat een toeval weer dat je daar uitgerekend Hollandser tegen komt. Fiets en vlog door.

• 16 Mei 2023 - 20:26

Paul:

Mooie verhalen Henk, jaloersmakende ervaringen, leuk om die te delen, geniet daardoor ook een beetje mee. Zit zelf in Italië, al week weeralarm, fiets nog ingepakt, koud, heel veel regen en wind.

• 16 Mei 2023 - 20:42

Vet mooi zeg!!!

• 17 Mei 2023 - 07:35

Rosa:

Prachtig de klaprozen! Bijna onvoorstelbaar daar sneeuw in mei, gelukkig nu niet [e-1f4aa][e-1f3fc]

• 17 Mei 2023 - 09:34

Dirk:

Stelletje krachtpatsers in de bergen zijn jullie met veel te zware fietsen voor gewone mensen. Respect! En dan midden in de overweldigende natuur. Jaloers!