Mezquita de Córdoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Mezquita de Córdoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Mezquita de Córdoba

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

02 Juni 2024 | Spanje, Córdoba

Zondag 2 juni 2024

Na het ontbijt wandelen naar de Mezquita. Ik kocht online een kaartje voor 14:30

Eddy hoeft niet naar binnen en ging weer richting appartement, die we midden in het centrum hebben. Ik ging naar de tuin van de Mezquita een lekker schaduwplek zoeken met een fles water en verder niks. Om 13 uur een heerlijke Salmorejo gegeten en een koelkast magneetje gekocht, om 14:30 de Mezquita in. Heel groot en heerlijk koel. Indrukwekkend vooral de dubbele zuilenrij gemaakt rond 780 van eerlijk gejatte marmeren zuilen van Romeinse villa’s. Alle stijlen zijn te zien. Erg mooi en goed bewaren zou ik zeggen. Op de terugweg een ijsje natuurlijk. Thuis had Eddy voor morgen een hotel gevonden en voor Sevilla weer een appartement. Hij staat nu ver voor in de app Wie betaald Wat.

Straks nog even eten en een ontbijtje halen voor morgenochtend. Want we willen weer vroeg op pad door de bakoven van Spanje richting Sevilla.


  • 02 Juni 2024 - 18:11

    Terry Goud:

    Hoi Henk en Eddy, leuk hoor, die updates! Wat staat er op het koelkastmagneetje en de app heet toch zeker Wie betaalT wat [e-1f609], grapje van juf Terry, jullie zijn al langer met pensioen [e-1f600] Voorzichtig fietsen morgen en goed drinken in de bakoven!


  • 02 Juni 2024 - 19:02

    Eddy:

    Lekker tomatensoepje en wat een rijk belegd broodje. Ik las dat je de kathedraal van Cordoba bezocht had. Dit was zeker indrukwekkend?


  • 02 Juni 2024 - 19:17

    Siska:

    Heerlijk ook even een momentje met jezelf in de tuin van Mezquita. Mooie bruine knietjes Henk. X


  • 02 Juni 2024 - 19:32

    Jolanda :

    Leuk een koelkastmagneetje. Altijd een fijne herinnering. Genieten van je verhalen.


  • 02 Juni 2024 - 21:59

    Rosa:

    Lekker rust dagje vandaag! Ben ook benieuwd naar de magneet. Je koopt er vast maar enkelen, moet je ook aldoor mee zeulen [e-1f974]


  • 03 Juni 2024 - 08:36

    Mechteld & Guido:

    Heerlijk rust dagje [e-1f604] vandaag weer op de fiets! Succes pap [e-1f4aa]


  • 03 Juni 2024 - 16:56

    Sjef Van Baast:

    Hallo Henk en Eddy, vandaag jullie reisverhaal helemaal bijgelezen na thuiskomst van mijn eigen fietsrit met de Toerclub Wageningen van Wageningen naar de Mont Ventoux. Wel iets luxer dan jullie. Alle hotels besproken, incl ontbijt, lunch en diner, en bagagevervoer met een bestelauto. Over die Kale Berg hoef ik jullie niets te vertellen. Mooie belevenissen van jullie, die horen bij zo'n meerdaagse tocht. Alleen beginnen met autopech wens je natuurlijk niemand toe. En 45 graden lijkt me erg warm. Ik kijk al weer uit naar het vervolg van jullie verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Córdoba

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 6503

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: