Processie - Reisverslag uit Lora del Río, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Processie - Reisverslag uit Lora del Río, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Processie

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

03 Juni 2024 | Spanje, Lora del Río

Maandag 3 juni 2024

Gisteravond zaten we heerlijk te genieten van Paella toen ineens alle tafels en stoelen van de gasten op het terras aan de kant moesten, ook wij moesten inschikken. Er ontstond een lange rij tafeltjes voor het restaurant. Na komst van de Guardia Civil moesten alle tafeltjes buiten weg van het plein en alle gasten binnen verder eten. Dat er een processie aan kwam hadden we intussen wel in de gaten. Nou enorm was het, kilometers lang met prachtige trage the Godfather muziek. Heel indrukwekkend. We zijn onderweg naar Sevilla. Halverwege nu tussen Córdoba en Sevilla. Weer een mooi appartement, airco doet het en we waren hier al rond 13 uur. Om 07 uur vertrokken, zo is de grootste hitte te vermijden. Beetje op en af natuurlijke, want alleen in Nederland is het vlak, verderop in de wereld nergens. Rond 15 uur een bar opgezocht om wat te eten. Tjonge jonge we kwamen terecht in een hoop herrie, enorme geanimeerde gesprekken maar hard! Het lijkt niet te gaan om argumenten maar wie het hardst zijn mening oppert. Wel heerlijk gegeten. We hadden dingetjes uitgekozen van de kaart, ik gaf het door aan de bar mevrouw samen met een caña.

NOMBRE schreeuwde ze. Ik zei HENK. Vale, en weg was ze. Even later hoorde ik mijn naam door de microfoon en stonden er twee bordjes Russische salade klaar op de bar. Ook zo met de andere gerechten, o.a. tomaat met makreel. Erg lekker. Nog even boodschappen gehaald bij de Dia voor vanavond en morgenochtend, want we willen weer vroeg op pad.


  • 03 Juni 2024 - 20:02

    Guido & Mechteld :

    Prachtig zo’n processie lijkt mij! En hard praten kunnen jullie als gepensioneerd docenten ook wel toch? [e-1f609]


  • 03 Juni 2024 - 22:10

    Ger Haverkamp:

    Prachtige onvergetelijke belevingen. Ik word onderhand wel jaloers... Dat begrijp jij wel he?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Lora del Río

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 6488

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: