Hoofdstad van Andalusië - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Hoofdstad van Andalusië - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Hoofdstad van Andalusië

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

05 Juni 2024 | Spanje, Sevilla

Woensdag 5 juni

Een prachtige dag in het mooie Sevilla.

Eerst een ontbijt natuurlijk tegenover ons appartement. Het appartement is goed voorzien, we hebben daar een eigen kamer, toilet en douche. Let wel alles dus dubbel. Het slot werkt nu prima.

Na het ontbijt een wandeling naar de opstapplaats van de Hop on Hop off bus.

We hebben de hele route van ongeveer 1 1/2 uur uitgezeten met flamenco muziek en Nederlandse informatie op onze oortjes. Een stad waarin veel is gebeurd in het verleden, natuurlijk tussen de Islamieten en de Romeinen (Katholieken). Gelukkig is er ook veel moois bewaard gebleven.

Rond een uur of één even een lunch tot ons genomen waarna we incheckten voor een 2e rondje zodat we vlakbij ons appartement konden uitstappen. Nog even wat boodschappen gedaan voor morgen want dan vertrekken we richting Mérida, de hoofdstad van de Extremadura. Bericht van de garage en de ANWB. De GoldCar is weer klaar. Op de terugweg halen we hem op in Keulen.

• 05 Juni 2024 - 18:58

Nico:

Fijn zo' n rustdag tussendoor. Geniet ervan en succes weer morgen

• 05 Juni 2024 - 19:01

Eddy:

Mooie foto's. Mooi de dat de auto weer klaar is. Morgen weer fijn op pad

• 05 Juni 2024 - 19:25

Guido & Mechteld:

Fijn dat de auto weer klaar is!! Ben benieuwd naar Sevilla, ziet er erg mooi uit!

• 05 Juni 2024 - 20:18

Siska:

Heel fijn dat je auto weer gerepareerd is. Mooi dagje met de toeristenbus haha maar dan zie je wel de high lights.

• 05 Juni 2024 - 21:01

Dirk-Jan:

Leuk om elke dag mee te lezen! Caceres is ook in extremadura en een schitterende stad - mochten jullie daar in de buurt zijn zeker een visite waard. En ook het park Monfragüe is geweldig (heel veel gieren) maar iets verder weg.

Goede reis verder!

Verslag uit: Spanje, Sevilla

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023