Op en af - Reisverslag uit Almadén de la Plata, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Op en af - Reisverslag uit Almadén de la Plata, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Op en af

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

06 Juni 2024 | Spanje, Almadén de la Plata

Donderdag 6 juni

Vandaag verkiezingen. Ga stemmen a.u.b. Rosa heeft mijn volmacht.

Om 7 uur reden we Sevilla uit, altijd even zoeken hoe je zo weinig mogelijk verdwaalt in die kleine straatjes en Google maps niet al te veel zijn gang laat gaan. Hou het overzicht. Gelukkig was het al heel druk en kwamen overal plotseling automobilisten in auto’s vandaan die waarschijnlijk naar hun werk moeten. Wat doe je anders zo vroeg in je auto. Na een half uurtje waren we de stad uit en op de goede route naar het noorden. Pittig tochtje, veel op en af, bijna 1000 hm over 75 km. Dit soort routes kan ervoor zorgen om Eddy eens een keer met een lege accu te zien staan vlak voor weer een klim. Maar hoop doet leven, het moet een keer gebeuren. In ons hotel, heerlijk gedoucht en daarna een menu del dia. Een salade met kip, daarna kip met warme tomaten en een flan als dessert. Ook vier glazen heerlijk getapt 0.0 bier. In onze kamer deden we een siësta, allebei geslapen tot 16:30. Tijdens het eten zat er ook een hele grote groep meisjes te eten, wij dachten al Nederlands te horen en vroegen daar idd naar. Wellicht doen jullie de zilverroute wandelen naar Santiago? Nee ze zijn vrijwilligers op een boerderij hier vlakbij voor paarden die in dit gedeelte van Spanje niet zo’n best leven hebben gehad, verwaarloosd zijn, niet verzorgd kunnen worden om allerlei redenen. Je kunt je er van alles bij voorstellen. De avond zullen we in alle rust door doorbrengen, ons ontbijt morgen is in een barretje even verderop. We moeten in de 1e 35 km een aantal keer omhoog en helaas ook weer naar beneden om op ruim 800 meter te komen, nu zijn we op bijna 500. We komen dan in Monesterio. Daar begint de Extremadura. Dirk-Jan vanaf Mérida gaan we richting Guadeloupe, en Toledo. Een beetje N-O.


  • 06 Juni 2024 - 18:08

    Terry Goud:

    Zo, dat zijn weer veel avonturen! Ik heb gelukkig nog nooit een lege accu gehad! Wij hebben vorige week al gestemd per post vanaf het huisadres van mijn broer Bob en schoonzus Monique die in Portugal wonen. Wij zitten nu aan de wijn en 0% bier in Les Landes, 29 oC


  • 07 Juni 2024 - 10:47

    Guido & Mechteld:

    Hahah misschien soms toch even van fiets ruilen? Leuk dat je de zilverroute bent tegengekomen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Almadén de la Plata

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 6488

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: