Extremadura - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Extremadura - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Extremadura

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

07 Juni 2024 | Spanje, Zafra

Vrijdag 7 juni 2024

Vanochtend met donder en bliksem wakker geworden ook regende het. Spannend want met onweer niet fietsen. Als trainer ben ik dan streng. Eerst Desayuno in de plaatselijke bar. Zumo de Naranja, tostado con tomato, oleo y jamon. Cafe con leche tambien. Zo gaat de bestelling en we krijgen de goede dingen. Bij Fuentes, cursus Spaans, haalden Hella en ik de hoogste scores op alles wat met Cafe, restaurant, eten en drinken te maken had.

De regen stopte en ook flitsen en donder hielden op. Tegen achten vertrokken we richting Santa Olalla del Cala, de Sierra Norte de Aracena y picos de Aroche. Prachtig hier, onderweg de beroemde zwarte Iberico zwijntjes gezien. Na Olalla reden we de Extremadura binnen, steeds omhoog, van 500 naar 800 meter in Monesterio. Hier zijn de Moren verslagen in 1247 door de Romeinse ridders omdat Maria met haar felle verblindende stralenkrans de dag wat langer verlichtte in het voordeel van de ridders. Ik heb hier mijn achterband vervangen, er was teveel canvas aan het verdwijnen. Op een gegeven moment reden we over een bult en veranderde het landschap totaal. Kaal en heet, bijna geen boom te bekennen., wel graanvelden en hier en daar een boerderij. Tot Zafra bleef het op en af, temperatuur soms 39 graden. Toch weer 91 km en 1300 hm. Menu del dia in Fuente de Cantos. Veel 0.0 bier in Zafra. Nu lekker op bed uitrusten.


  • 07 Juni 2024 - 20:22

    Eddy:

    Leuk verslag Henk en Eddy. Ja met onweer moet je niet gaan fietsen. Had je een achterband en gereedschap bij je , Gelukkig maar. Zijn dat zwijntjes op de twee foto's?


  • 07 Juni 2024 - 20:26

    Henk Lammerts:

    Ja zijn de zwarte Iberico zwijntjes. Band en laten plaatsen bij de fietsenmaker


  • 08 Juni 2024 - 12:12

    Rosa:

    Mooi pap! Fijn dat het Spaans zo goed gaat. Iberico zwijntjes heb je daar toch? En een boel Romeinse ruïnes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Zafra

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 6488

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: