Romeinse opgravingen - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu Romeinse opgravingen - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Henk Lammerts - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Romeinse opgravingen

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

09 Juni 2024 | Spanje, Mérida

Zondag 9 juni 2024

Vandaag een dag in Mérida. Heel veel te zien hier aan opgravingen uit de Romeinse tijd. Gesticht door keizer Augustus 25 voor Chr. We hebben een kaartje gekocht en o.a. een prachtig Amfitheater bezocht, vanavond spelen the Black Crows op het stone and music festival Mérida in het oude Romaanse theater. Ik hoop dat we kunnen slapen want morgen weer vroeg op pad. Ook het museum is de moeite waard, veel hele mooie mozaïek. Ik denk dat er na Rome geen enkele stad in Europa is waar zoveel is te zien uit die tijd. Ook het Alcazaba, gebouwd door de Moren in 835 is prachtig bewaard gebleven. Over de brug de Puente Romano over de Rio Guadiana kwamen de Christenen de stad heroveren in 1230 na Chr. Na een heerlijk menu del Dia even een siësta gedaan, straks nog even weer een leuk terras zoeken voor een klein hapje en een 0.0 biertje. Daarna echt slapen, morgen hopen we Logrosán te halen maar is ver en er hangt regen in de lucht.


  • 09 Juni 2024 - 19:05

    Dirk-Jan:

    Leuk! Nog niet geweest maar Merida komt na dit verhaal met stip binnen op de bucketlist.


  • 09 Juni 2024 - 19:25

    Ger Haverkamp:

    Prachtig!!


  • 10 Juni 2024 - 09:03

    Ab:

    Leuk Henk ga je volgen [e-1f44d]


  • 10 Juni 2024 - 17:11

    Mark Noorduin:

    Ha Henk!

    Black Crows in het Amfitheater. Dat moet wel een feest zijn geweest! Cool!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mérida

VIP-member
Henk

Altijd met de auto zijn we als gezin naar vakantieplekken geracet, maar op de fiets het landschap en landen verkennen is meer de "menselijke maat". Ik heb twee kinderen en inmiddels een kleinzoon. Mijn Hella, waar ik 37 jaar een fijne relatie mee heb gehad is in 2018 ziek geworden en overleden in 2019. Ik ben nu gepensioneerd. Fietsen en klassiek gitaar zijn o.a. de dingen waar ik mijn dagen mee vul. Met Eddy heb ik al eens een kortere fietstocht gemaakt in 2019, samen met de honden. Deze komende tocht door mijn geliefd Spanje daar heb ik veel zin in.

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 6488

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 30 Juni 2023

Ronda España

Landen bezocht: